Українська художниця у роковини Чорнобильської аварії пропонує муніципалітетам долучитися до мистецького проєкту і отримати свою пташку із іменем «Надія».
У 2016 році у місті Сома, префектура Фукусіма, урочисто відкрили першу скульптуру пташці.
Її створили за сприяння Посольства України в Японії на знак підтримки мешканців Фукусіми, які постраждали від аварії на АЕС у 2011 році.
Мисткиня Зоя Скоропаденко поєднала європейську традицію обробки бронзи в скульптурі та японську традицію використання природного каменю для монументів.
Прототипом став офіційний природний символ Фукусіми — маленька пташка кібітакі (мухоловка жовтоспинна). Якщо Пікассо створив символ миру з голуба, то символом фукусімської надії Скоропаденко стала кібітакі.
Ідея скульптури — пташка, яка прилетіла на забруднені сміттям та ядерними відходами землі, сіла на скелю, несучи з собою надію на відновлення, мир, та краще майбутнє. І назва у скульптури відповідна — The Hope (Надія).
Коли керівництво Національного музею «Чорнобиль», яке активно спілкується із колегами з Японії, дізналося про скульптуру в Фукусімі, то запропонувало мисткині створити подібну скульптуру для колекції музею в Києві. Київську пташку «Надію» встановили 26 квітня 2019 року, біля головного входу у музей.
Нещодавно Зоя Скоропаденко взяла участь у виставці «Сакура» у Токіо, на яку завітали її знайомі з Фукусіми. Під час зустрічі і дружньої розмови викристалізувалася ідея нового глобального мистецького проєкту: кожній вільній столиці світу — українську Надію!
У річницю трагедії на Чорнобильській АЕС художниця намагається за допомогою мистецтва привернути увагу до української трагедії сьогодення, і пропонує встановити пташку «Надію» в різних містах світу. Для цього потрібно лише місцевий природний камінь, а скульптуру художниця зробить сама.
Пташка «Надія» у КиєвіПташка у ФукусіміЗоя Скоропаденко із директором Фукусіма центру в Токіо з кібітако — символ Фукусіми