ПРОДОВЖЕННЯ ПІСЛЯ РЕКЛАМИ
Дослідження університету Мічігану показує, що утруднення функцій прокручування і натискання на екрані телефону на 16% ефективніше скорочує екранний час в порівнянні з повним блокуванням доступу до пристрою.
Сучасні програми для керування екранним часом часто використовують стратегію повного блокування, коли користувачеві відправляється повідомлення з пропозицією продовжити сеанс перед фактичним блокуванням. Але якщо людина працює над важливим завданням або захоплена грою, вона починає судомно шукати спосіб обійти обмеження за часом. У результаті він може провести за телефоном навіть більше часу, ніж спочатку планував.
Програма InteractOut, розроблена дослідниками, не блокує повністю доступ до телефону, а натомість використовує більш хитрі методи. Коли досягається встановлений ліміт екранного часу, InteractOut може уповільнювати реакцію телефону на натискання та свайпи, змістити область реєстрації дотиків на екрані (користувач натискає в одну точку, а дія відбувається в іншій) або уповільнювати швидкість прокручування екрана.
ПРОДОВЖЕННЯ ПІСЛЯ РЕКЛАМИ
Затримки та зміщення реєстрації дотиків поступово посилюються з кожною взаємодією користувача з телефоном, аж до досягнення попередньо встановленого максимуму. При цьому людина сама вибирає, яким чином додаток їй докучатиме. За задумом, якщо постійно додавати невеликі перешкоди у взаємодії з телефоном, зрештою користувач стане усвідомленішим ставитися до своїх дій.
Під час розробки InteractOut дослідники повинні були бути обережними, щоб не зробити використання телефону зовсім нестерпним. Для того, щоб знайти баланс, команда провела польове дослідження тривалістю 5 тижнів за участю 42 осіб, тестуючи роботу програми.
Перший тиждень дослідження вчені спостерігали, як часто учасники користуються телефонами без будь-яких інструментів контролю екранного часу. Потім кожен з них встановив програму InteractOut на Android-смартфон і вибрав, які програми вона контролюватиме. Дослідники встановили для учасників денний ліміт екранного часу в одну годину, після чого InteractOut почав впливати на функції прокручування та натискання всередині обраних додатків.
Учасники протягом двох тижнів випадково зазнавали втручань InteractOut. Потім їх час використання екрану порівнювався з показниками за інший двотижневий період, коли вони використовували програму Timed Lockout з жорстким блокуванням після встановленого часу.
Виявилося, що InteractOut не тільки ефективніше скорочує час використання цільових додатків, ніж жорстке блокування, а й краще сприймається учасниками дослідження. Під час активації програм для керування екранним часом 62% учасників залишали включеним втручання InteractOut протягом дня, тоді як тільки 36% учасників робили те саме з Timed Lockout.
Але учасники дослідження визнали InteractOut занадто нав’язливим для деяких ігор, що вимагають швидкої та точної реакції. Крім того, додаток виявився менш ефективним в обмеженні часу, проведеного в додатках, де потрібно мало дотиків або свайпів, наприклад, у потоковому відео сервісах. Тож вченим ще є над чим попрацювати.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.